Neurofeedback

NEUROFEEDBACK je cjelovit program koje se bazira na opservaciji i upravljanju moždanih valova (brainwave) te osnažuje mogućnosti koncentracije, pažnje, budnosti ali i relaksacije. Neurofeedback pomaže kod poboljšanja i održavanja kvalitete života a ne da bi se stanje izliječilo.

Tijek neurofeedback tretmana:

U prvom koraku klijent se detaljno informira o metodi rada. Potom primjenjujemo check liste kako bismo identificirali poteškoće na kojima bi se trebalo raditi. Na temelju razgovora i rezultata inicijalne procjene izrađuje se osobni plan tretmana te se definiraju željeni ishodi. Trajanje programa i dinamika rada se definiraju individualno. Većini klijenata treba 20 do 40 treninga da bi postigli ciljeve. Pojedinačni trening traje oko 40 minuta, a optimalno je 2-3 treninga tjedno. Nakon 20 treninga radi se ponovna procjena kako bi se utvrdila efikasnost neurofeedback treninga i eventualna potreba za nastavkom tretmana.

Neki poremećaji, kao npr. ADHD, povezani su sa specifičnim obrascima moždane aktivnosti. Pomoću ove metode moguće je trajno promijeniti „loše“ obrasce i jednostavno naučiti mozak da funkcionira bolje, te time smanjiti ili u potpunosti ukloniti simptome poremećaja kao što su:

  1. poremećaja pažnje/hiperaktivnog poremećaja (ADHD)
  2. poremećaja raspoloženja (depresije)
  3. poremećaja spavanja (nesanice, teškog usnivanja, čestog buđenja)
  4. tjeskobe i različitih strahova
  5. stresa i otklanjanja posljedica stresa
  6. loše koncentracije
  7. poteškoća u učenju
  8. glavobolja i migrena

Obično je potrebno 5-10 treninga nakon što primjetite prva poboljšanja tretiranih simptoma.

Iskustva u radu pokazala su da gotovo 80-90% kijenata imaju poboljšanja u funkcioniranju. Kod djece s ADHD nakon 20 treninga značajna je pozitivna promjena na fokusiranju na zadatak i daleko dužoj koncentraciji. Dijete koje je prije tretmana imalo maksimalno 10-15min koncentraciju i pažnju na zadatak, nakon NF-a bez problema može odraditi cijeli školski sat, a da se pri tom ne buni, ima potrebu čestog ustajanja, odbija rad, nije zainteresiran za rad, ometa druge i bude lako ometen. Promjene su vidljive ne samo u okolini (dom, škola) već je i školski uspjeh mnogo bolji!

Kod djece s težim razvojnim poteškoćama kao na primjer autizam, pozitivni efekti neurofeedbacka vezani su uz poboljšanje na socijalizacijskom i emocionalnom području razvoja što dovodi do promjena u ponašanju.