Psihološka Procjena

Kako izgleda psihološka procjena?

To je jedno zabavno druženje između djeteta i stručnjaka, pri čemu stručnjak paralelno upotrebljava vještine iz terapije igrom i vještine dijagnostike, kako bi izvukao maksimalan potencijal iz djeteta. Pritom je naglasak na djetetovim kompetencijama i razlici između njegovih sposobnosti i iskazivanja tih sposobnosti. Na primjer, inhibiramo dijete će u normalnoj ispitnoj situaciji pokazati možda i značajno manje sposobnosti, nego što one zaista jesu. Razlika između djetetovih stvarnih sposobnosti i trenuntnog funkcioniranja (kompetencija nasuprot vještini) je upravo onaj put koji se postavlja kao cilj pri bilo kojoj terapiji ili intervenciji kod djeteta. Cilj je da ta razlika nestane ili se smanji koliko god je to moguće.

Psihološka procjena uključuje:

  1. procjenu djetetove igre i funkcioniranje djeteta u prirodnom okruženju te u komunikaciji s bliskim osobama
  2. procjenu djetetovih verbalnih i neverbalnih vještina te radnog pamćenja
  3. opća procjena djetetovih sposobnosti
  4. procjena socijalne komunikacije
  5. procjena djetetovog temperamenta i emocionalnog razvoja
Procjena se radi s najsuvremenijim psihološkim testovima (dijagnostički instrumenti poput WPPSI –IV, WISC – V i ITSEA i NEPSY-II)